Germania este principala țară de unde românii preferă să-și cumpere mașini la mâna a doua.
Șoferii de la noi din țară au încredere în mașinile străine, chiar dacă ele nu sunt noi, așă că pe lângă Germania, românii iau în considerate și țări precum Belgia sau Olanda pentru a-și cumpăra o mașină. Cei care vor să facă acest lucru pot să aducă ei înșiși mașina pe propriile roți tocmai din Bruxelles sau Amsterdam, să zicem, dar mai există și alte modalități.
Dacă vreți să conduceți chiar dumneavoastră vehiculul prin Europa trebuie să luați în considerare și alte costuri pe lângă mașina în sine: combustibil, cazarea, taxele de drum, asigurarea, împreună cu multe alte costuri; așa că transportul ar putea fi costisitor și ar putea dura câteva zile sau chiar săptămâni.
Cei care vor să evite acest stres pot apela la transportul mașinii pe platformă efectuat de firme specializate. Pentru asta au la dispoziție firme care oferă transport „door to door”. Firma ia mașina din locul solicitat, o urcă pe platformă și o aduce în țară, într-o localitate pe care o stabiliți dumneavoastră.
Clientul trebuie să pună la dispoziția firmei de transport actele personale (buletin) și actele mașinii, iar pe lângă acestea să achite o taxă ce poate varia în funcție de numărul de kilometri, de câte mașini vrea să aducă cu un singur transport, sau dacă există alte bagaje în mașină.
Am sunat la una din firmele care efectutează astfel de transporturi pe platformă și am aflat că un BMW Seria 7, de exemplu, poate fi adus din Olanda (aproximativ 2.300 de km) sau Belgia (aproximativ 2.200 de km) cu o sumă de circa 700 de euro. Mașina poate fi luată direct de la dealer-ul auto aflat într-o țară străină, și adusă în București la o adresă fixă, fără ca proprietarul să fie de față.